Дуже важливою справою в організації похорону є своєчасне і вірне оформлення документів, без яких неможливо ні поховати, ні кремувати людину. І якраз це займає багато часу і спричиняє немало метушні, тому що все потрібно зробити швидко і правильно, адже від цього залежить в подальшому здійснення похоронного процесу.
Перелік документів, які потрібно отримати чи оформити родичам померлого:
1. Акт про констатацію смерті (видається бригадою швидкої допомоги).
2. Протокол огляду трупа (видається співробітником поліції).
3. Лікарське свідоцтво про смерть та довідка про причину смерті (видається лікарем поліклініки або працівниками моргу) або фельдшерська довідка про смерть (видається фельдшером закладу охорони здоров’я, що розташований у сільському населеному пункті, у разі відсутності лікаря), або лікарське свідоцтво про перинатальну смерть (видається закладами охорони здоров’я у разі смерті дитини у віці 0-6 діб та мертвонародження).
3.1. Письмовий дозвіл прокурора (надається прокурором негайно після проведення судово-медичного розтину; необхідний для отримання тіла померлого з моргу, якщо за постановою слідчого або прокурора тіло було направлене для проведення судово-медичної експертизи).
ВАЖЛИВО!
У випадку, якщо смерть настала на тимчасово-окупованій території або в районі бойових дій, де отримати лікарське свідоцтво про смерть неможливо, рекомендується скласти колективний акт про настання смерті та звернутися до суду (за місцем знаходження заявника) про встановлення відповідного юридичного факту.
4. Свідоцтво про смерть (видається Відділом державної реєстрації смерті Головного територіального управління юстиції у м. Києві або районним відділом державної РАЦС, або найближчим органом ДРАЦС до місцезнаходження померлого).
ВАЖЛИВО!
Відповідно до законодавства, заяву про державну реєстрацію смерті до органу державної РАЦС потрібно подати не пізніше ТРЬОХ днів з дня настання смерті чи виявлення трупа; у виняткових випадках, коли в зазначений термін документ закладу охорони здоров’я або судово-медичної установи отримати неможливо, — не пізніше П’ЯТИ днів.
Документи, необхідні для реєстрації смерті:
лікарське свідоцтво про смерть чи фельдшерська довідка про смерть, чи лікарське свідоцтво про перинатальну смерть;
паспорт повнолітньої померлої людини (надалі вилучається органом державної РАЦС, який реєструє смерть); при смерті неповнолітнього — свідоцтво про народження;
паспорт заявника.
5. Витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (видається органом державної РАЦС одночасно з отриманням свідоцтва про смерть).
Якщо державна реєстрація смерті здійснюється виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, то видається довідка для отримання допомоги на поховання.
6. Договір про надання ритуальних послуг (оформляється агентом ритуально-похоронної служби).
ВАЖЛИВО!
Після виклику швидкої допомоги та поліції необхідно зателефонувати до ритуально-похоронної служби, оскільки тіло померлої людини після процедури огляду та документальної фіксації смерті потрібно транспортувати до моргу.
Як бачите, перелік документів не малий, і все потрібно зробити за законом. Та вам не потрібно буде ні про що непокоїтись, якщо ви звернетесь за допомогою до Бюро ритуальних послуг «Прощання» — наш агент докладно проконсультує вас і візьме всі турботи по оформленню необхідних паперів на себе.
Можлива послуга термінового оформлення документів.
Зробимо все чітко, швидко і згідно з чинним законодавством.